Evde Sağlık Hizmetleri Yönetim Sistemi Evde Sağlık Hizmetleri Yönetim Sistemi

 
Ramazanda yaşadığınız kabızlığı önemseyin

Bu sene Ramazan’da oruç süresi yaklaşık 17 saat ve bu 17 saat sonunda iftarda çok ve hızlıyemek yerseniz, kabızlık başta olmak üzere pek çok sindirim sistemi rahatsızlığına da zemin hazırlayabilirsiniz.

Kabızlığın hangi hastalıklara yol açabileceğini veRamazan’da kabızlıktan korunmak için neler yapılması gerektiğini Hisar Intercontinental Hospital GenelCerrahi Uzmanı Op. Dr. İlker Abcı’dan öğrendik. 

Kabızlığın, büyük tuvalette uzun süre kalma, acı baharatlı gıda tüketme ve diğer nedenlerle makattanormalde de bulunan toplardamar ağlarının sarkarak pake (meme) haline gelmesiyle hemoroide neden olduğunu dile getiren Op. Dr. Abcı; ‘Bu pakeler makattan sarkarak büyük tuvalet sonrasında kırmızırenkli kanama ve ağrı şikayetleriyle birlikte iç ya da dış hemoroid adını alır. Özellikle ileri yaşlı hastalarda, kanama şikayetine kalın barsak kanserlerinin de sebep olabileceği akıldan çıkarılmamalı vegerektiğinde kolonoskopi ile kalın barsak incelemesi yapılmalıdır. Kabızlığın neden olabileceği bir diğer sıkgörülen hastalık da anal fissür yani makatta görülençatlaklardır. Makatın çıkışında meydana gelen buçatlak, dışkılama sırasında ve sonrasında şiddetli ağrıya ve kanamaya neden olur. Görünüş olarak küçük bir lezyon olmasına karşın belirgin rahatsızlıkverirler. Anal fissürün tıbbi tedavisinde kabızlıktan korunma çok önemlidir. Diyet, dışkı yumuşatıcı ilaçlar, kısa süreli topikal kremler, sıcak su oturma banyolarına üç hafta kadar devam edilmeli, ağrı varsa ağrı kesiciler verilmelidir. Bunun dışında botoks enjeksiyonları ve gerekirse cerrahi tedavi uygulanır.

Sindirim sistemi hastalıkları yaşamak istemiyorsanız…
•  Günlük en az 20 gram lif tüketmeye çalışın
•  Bol sebze ve meyve yiyin. 
•  Ekmek, makarna ve beyaz pirinç yerine tam tahıllı ürünleri tercih edin. 
•  Bol su tüketin; ancak aşırı kahve ve çaydan kaçının. 
•  Çözünmüş liflerden zengin olan kuru erik gibi doğal laksatifler içeren ve kolesterolün düşürülmesine de yardımcı olan besinler tüketin. 
• Egzersizi hayatınızın başköşesine oturtun. Egzersiz, bağırsak hareketlerinin düzenli olmasına yardımcı olur ve stresi azaltır. Gıdaları sindirmek için vücudunuza zaman verin ve yemek yedikten en az bir saat sonra egzersiz yapın.
•  Beslenmenize ve egzersizinize dikkat ettiğiniz halde uzayan bir kabızlığınız söz konusuysa bu azçalışan tiroid bezi, diyabet ya da kullandığınız ilaçların yan etkilerinin habercisi olabilir. Ayrıca iki haftadan uzun süren kabızlıklarda dışkıda kan görülüyorsa ve açıklanamayan kilo kaybı varsa mutlaka bir hekimebaşvurulmalıdır. 

 
ANKET
Hangi sıklıkla check-up yaptırıyorsunuz?
       
Yaptırmıyorum
Yılda bir
3 ayda bir
Ayda bir
İSTATİSTİK
Sitede : 10 kişi
Toplam : 1415674 ziyaretçi
Bugün : 312 ziyaretçi
Dün : 576 ziyaretçi
HAVA DURUMU
TAKVİM
"Van için ben de varım"

Adres: Dr Dilaver Yıldırım caddesi 61500 Tonya/Trabzon Telefon : 0(462) 881 30 38 (santral) Fax: 0(462) 881 39 07
© TONYA DEVLET HASTANESİ Web Uygulama: Akgün Yazılım